lørdag den 3. maj 2014

Den mest ædru sommer i 10 år

Den anden dag slog det mig, at det her bliver den første sommer i 10 år, hvor jeg ikke drikker alkohol! Jeg skulle lige til at skrive, at jeg ikke rører så meget som en dråbe alkohol, men det ville være løgn. Jeg nipper beredvilligt til Jakobs rødvin eller kolde fadøl, når jeg får chancen, men jeg tager sjældent mere end en enkelt slurk (det får jeg selvfølgelig heller ikke lov til).

I starten af graviditeten var det slet ikke svært, det der med ikke at må drikke alkohol - jeg havde slet ikke lyst til det. Jeg synes også stadig, at det er en biting, men jeg kan godt mærke, at jo mere solen begynder at skinne og jo mere sommeren nærmer sig, jo mere kan jeg længes efter en kold øl i solen eller til grillmaden.

Heldigvis var Jakobs forældre så søde at købe 12 tyske alkoholfri øl med til mig, sidst de kørte over grænsen (Flensburger Frei og Erdinger Alkoholfrei)! Jeg synes det er skønt at kunne få oplevelsen af at drikke en kold øl uden at skulle udsætte den lille beboer i min mave for alkohol. Dens alt-andet-end-ædru sommer skal nok komme på et tidspunkt - og det bliver først om mange år.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar