torsdag den 27. marts 2014

To streger!

Der er tit nogen der spørger, hvordan jeg fandt ud af, at jeg var gravid – og sandheden er jo, at jeg er en kæmpe kontrolfreak, så jeg var helt desperat efter at finde ud af, om den var der eller ej. Den første dag der overhovedet var en chance for at teste positiv, der testede jeg selvfølgelig. Vel vidende at resultatet ville være usikkert. Den dag var tilfældigvis 2. juledag, tidligt om morgenen på Jakobs forældres badeværelse – for vi var selvfølgelig hjemme på juleferie. Ja, jeg havde en graviditetstest med i toilettasken og nej, jeg havde ikke regnet med, at der var en ekstra julegave i vente, men så skete det her:


Og mine ben begyndte at ryste så meget, at jeg måtte støtte mig til badeværelsesbordet og hviske ”fuck” selvom jeg var glad og tage adskillelige dybe indåndinger før jeg gik ind og hentede Jakob, der krammede mig hårdt og længe, mens jeg for en sikkerheds skyld spurgte ham om han også kunne se to streger på testen. Bagefter måtte vi mande os op til at holde på hemmeligheden hele resten af julen. Svært!

2 kommentarer:

  1. Vil bare lige sige hej. :) Er ny læser, og glæder mig til at følge med. :) Hvor langt er du henne? Der er ikke så mange blogs pt. der handler om graviditet, så det bliver spændende at følge med. :) Jeg er selv 12+2 og kan nu rigtig begynde at glæde mig efter en veloverstået nakkefoldsscanning. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt med en ny læser - velkommen! :-) Jeg er 18 uger henne. Stort tillykke med din graviditet!

      Slet