torsdag den 20. marts 2014

Sprunget på økovognen

De to streger på graviditetstesten blev en kærkommen lejlighed til at gøre noget, som jeg egentlig gerne har villet gøre længe; nemlig at begynde at bruge økologisk make-up og købe parfume- og parabenefri skønhedsprodukter, der - så vidt muligt - er økologiske.



Som I kan se, så har jeg ikke været særlig konsekvent, men købt alle mulige forskellige mærker, der på hver sin måde lige passede godt til mig. Der mangler også en balsam og lidt forskellige andre ting. Det skyldes at jeg går frem efter det princip, at jeg bruger det jeg har, før jeg erstatter det med noget øko - og lige netop balsam har jeg altså en ordentlig dunk stående af.  Jeg er med andre ord altså ikke blevet fanatisk på en nat, men bare mere bevidst. 

Jeg kommer til at skulle blive ved med at prøve mig frem, fx så klumper økomascaraen fra Anne Marie Børlind helt vildt meget, så det her indlæg skal bestemt ikke tages som en anbefaling af produkterne, men som en anbefaling til generelt at tænke over hvilke kemikalier, man udsætter sin krop for - gravid eller ej. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar