fredag den 21. marts 2014

De 12 trælse

Nu hvor jeg endelig har fået afsløret hvad bloggen allermest kommer til at handle om fremover (min gravide mave), så kan jeg godt afsløre, at vi er lidt bagud. Der er nemlig en periode i graviditeten, som jeg bliver nødt til at skrive om, hvad enten I gider læse det eller ej. De 12 første, hårde uger, hvor (næsten) ingen ved, at man er gravid, hvor ens krop går amok og hvor man ikke aner, hvordan det egentlig er meningen, at man skal have det. For slet ikke at tale om, hvad der mon er normalt og ikke normalt!

Jeg kunne selvfølgelig ikke lade være med at google ALT hvad min krop udsatte mig for - og det var nok noget nær det dummeste (men også det mest oplagte) at gøre. Jeg lover jer, man havner på debatfora, hvor der altid er mindst én, der har oplevet at abortere ufrivilligt med nøjagtig samme symptomer, som du lige sidder og googler. Ikke specielt opmuntrende. Lad være! 

Vagtlæger fnyser i telefonen, hvis du ringer og er bekymret i uge 4+5 (trust me) og første lægeundersøgelse ligger normalt i uge 9! Jeg havde virkelig brug for, at kunne læse om, hvad der sker de første 12 uger - uden at det kun skulle handle om abortrisiko, og uden at det var dårligt formulerede indlæg på diverse debatfora. 

Jeg har ikke glemt 1. trimester og jeg har lidt en idé om, at jeg vil skrive et par indlæg, som jeg gerne selv ville have haft at læse. 

2 kommentarer:

  1. Tillykke med din graviditet - hvor er det dejligt! :)

    Og jeg synes, det lyder som en god idé med et par gode indlæg, der er brug for noget kvalitet, som konkurrent til de der debatfora. Jeg er også én af dem, der googler små skavanker og symptomer, og jeg havner altid i debatforums for gravide (jeg er ikke gravid), og det er tit de mest skræmmende beretninger, man finder der.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er det nemlig! Og det er også tit folk der udtaler sig meget selvsikkert om symptomer som de slet ikke har forstand på. Det har jeg heldigvis ikke tænkt mig ;-) Og tusind tak, det er helt fantastisk!

      Slet