onsdag den 20. marts 2013

Jeg sammenligner mig selv med Carrie Bradshaw

Men hvad har vi egentlig tilfælles?

Hun er klummeskribent og forfatter. Jeg drømmer om at være ting som klummeskribent og forfatter. Hun bruger gigantiske summer på tøj og sko. Jeg bruger det jeg kan skrabe sammen på rejser. Hun kører med taxa rundt på Manhatten. Jeg cykler rundt i Aarhus. I frostvejr.

Det er yderst sjældent, at jeg har råd til at spise frokost på café med veninderne - og sjældent at veninderne har det. Jeg smører leverpostejsmadder tidligt om morgenen, mens Carrie Bradshaw - klummeskribent og forfatter - spiser ude hver dag, køber sko fra Manolo Blahnik og designerkjoler. I den virkelige verden ville hun være på dagpenge. Nej det er ikke bitterhed du kan spore. Jeg siger det bare.

I Carrie Bradshaws liv sker der desuden konstant ting, der forvandler sig til stof til hendes fantastiske klumme, som endda har en reklame på siden af en bus (?). Jeg skriver derimod om fitness, SATC og andre hverdagsting.

Og det her indlæg giver ingen mening, hvis man ikke har set serien. Til gengæld afslører jeg endnu engang mig selv som last mover.

2 kommentarer:

  1. Det er så rigtigt. Jeg har haft helt samme undren. SATC er lidt en eventyrsfortælling om livet som klummeskribent. I den virkelighed verden ville Carrie, ja enten være på dagpenge, eller freelancer på ringe vilkår.
    Ak. Det er der ikke så meget lyserødt tylskørt over.

    Læste på et tidspunkt en artikel, hvor man havde regnet lidt på Carries forbrug/udgifter: sko, cafébesøg, tøj og lejlighed. Forbruget var selvfølgelig himlende højt - og meget urealistisk ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er lidt sjovt, når man kommer til at tænke over det. Men samtidig så er Sex & the City jo også bare fiktion - en serie som vi (nok ofte) bruger til at drømme os lidt væk i ;-)Så gør det ikke så meget.

      Slet