tirsdag den 12. februar 2013

Forladt sofa

Nede i vores gård stod der en dag en rigtig smuk rød sofa. Det var mens vejret pludselig var nogenlunde tørt og det ikke havde sneet et par dage.

Sikke en flot sofa, tænkte jeg, det er nok storskrald... Ih! Hvis bare man havde plads, så tror jeg da nok lige, at jeg kunne finde på at spørge om den ville med op. Fristende, I must say.

Men så så jeg skiltet, der sad fastgjort til den stakkels sofa:

"DETTE ER IKKE STORSKRALD!! HVIS DU FJERNER DEN VIL DET BLIVE MELDT TIL POLITIET"

Stod der.

Okay, okay, hvis det skal være på den måde, tænkte jeg og gav sofaen et undskyldende smil. Vejret blev koldere igen, sneen væltede ned fra himlen...

...og man kan selvfølgelig ikke længere se skiltet på den stakkels sofa, der stadig står nede i gården og venter på sin date.

Der kan den sikkert vente længe, for selvom et fint lag sne har skjult den aggressive meddelelse, så tvivler jeg på, at der stadig er nogen, der har lyst til at invitere den forladte, gennemblødte sofa med op.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar