onsdag den 27. februar 2013

Er jeg fitnesstypen?

Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har været inde på Fitnessworlds hjemmeside nu. Hver gang med den klare intention at melde mig ind. Alligevel er det som om der er et eller andet der stopper mig hver gang. Det er egentlig ikke prisen som sådan.

Det er nok mere det, at jeg aldrig har set mig selv som fitnesstypen, at jeg synes det er skørt at vi skal stå og svede sammen i centre og hvad tager man overhovedet på?

De fleste jeg kender er tilmeldt et fitnesscenter, så jeg ved ikke hvorfor jeg render rundt med den fordom, at det kun er overskudsagtige unge kvinder med styr på alt – og i øvrigt råd til fedt tøj – der går i fitnesscenter. Det ved jeg godt at det ikke (kun) er, men jeg ved, at jeg kommer til at føle mig malplaceret og kommer til at skulle overvinde mig selv.  Ikke at jeg ikke er ung – det er mere det med overskuddet der kniber. Og tøjet.

Så sidder jeg der og stirrer på Fitnessworlds lokkende hjemmeside med billeder af sunde mennesker og fristende tilbud og tænker: Er jeg overhovedet fitnesstypen? Mens jeg kører musen over ”meld dig ind her” 117 gange. Jeg ved godt, at man stadig må belønne sig selv med en trøffel med farvet krymmel efter en lang dag på arbejdet, selvom man er medlem af et fitnesscenter. Men alligevel?

Jeg melder mig ind i morgen. Tror jeg. Men lov mig lige, at jeg ikke bliver en af dem, der ikke kan snakke om andet.

1 kommentar:

  1. Synes næsten du skal læse dette indlægget fra i dag hos om anne ( http://omanne.blogspot.com )
    Jeg har desværre ikke fået besøgt træningscenteret så ofte som jeg gerne ville. Men jeg generelt har jeg været ret glad for fitnessworld. Der bliver ikke rigtigt stirret på en, folk har travlt med deres træning.
    Held og lykke.

    SvarSlet