torsdag den 17. januar 2013

Ord jeg er begyndt at bruge for meget

Det er fuldstændig skørt så stor forskel der er på, hvilke ord jeg voldbrugte som studerende og hvilke ord jeg (desværre) voldbruger nu, som (teknisk set) arbejdsløs. Ord som tværkulturelt, videnskabsteori og studieordning er skiftet ud med...

Sparring - et ord jeg stort set aldrig brugte som studerende, men som jeg siger næsten dagligt nu. Jeg siger også sætninger som "så kan vi lige mødes og sparre" og (endnu være) "det må vi lige sparre om".

Netværk - ordet har helt ny og iskold mening her i job-mangel-systemet. Det handler om at have et godt netværk og jeg bruger det også i sin endnu værre form "at netværke". Shoot me.

Kompetencer - "Jeg håber, at I vil læse mere om mine kompetencer i vedlagte CV". Undskyld. Jeg skal lige ud og kaste op.

-Orienteret - man kan være orienteret på rigtig mange måder, har jeg opdaget. Samarbejdsorienteret, resultatorienteret, projektorienteret, formidlingsorienteret, you name it.

Joblog - "jeg skal lige opdatere min joblog". En af mine fornemste opgaver er at holde styr på hvilke og hvor mange jobs jeg har søgt, så A-kassen kan tjekke om jeg "står til rådighed for arbejdsmarkedet".

Godt at jeg har verdens fedeste praktikplads til at dulme savnet af universitetet - og leden ved jobsøgningssystemets ordbrug, ikke mindst.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar