mandag den 21. januar 2013

Mine forsvarsværker smuldrer

Der skal tages mål, der skal indkøbes ledninger og beslag, der skal flyttes billeder og der skal bores hul i væggen: Jakob har købt et fjernsyn. Jeg ved ikke hvad der er gået af ham - måske er det fordi han er færdiguddannet lige om lidt? Eller måske er det bare fordi det var på tilbud... Fladskærms-TV'et kunne i hvert fald ikke længere undværes.

Jeg har udviklet en mindre fjernsynskepsis efter jeg flyttede hjemmefra - nok mest fordi jeg ved, at det er sådan noget jeg nemt kan komme til at hænge foran, hvis ikke jeg passer på - og der er så mange andre ting man kan lave, som er ligeså sjove.

Det er ikke fordi jeg er utilfreds med de ting der bliver sendt i fjernsynet, jeg synes bare (suk), at det burde være nemmere selv at bestemme, hvornår man har lyst til at se de programmer, man gerne vil se. Gider ikke være bundet af at skulle sidde i sofaen søndag aften kl. 20 og se Borgen - ærlig talt - godt vi har internettet.

Det er ikke fordi jeg sådan går og sammenligner mig og Jakobs forhold med en krig særlig tit, men jeg må indrømme, at han har været en utrolig god strateg i "slaget om fjernsynet". Han har overtalt mig langsomt (og uden jeg opdagede det) til at fjernsynet pludselig skulle hænge i stuen (troede endda først, at det var min egen idé), han har lokket med Sex & the City og seje smart-tv-apps. Ih! Han må have luret hvordan det er man gør.

Så nu har både el-guitarer, anlæg og (snart også) fjernsyn centrale placeringer i stuen. Dog ikke samme sted. Men alligevel. En lille invasion er der vidst tale om (især hvis vi tæller kaffekværnen med). Så nu må I have mig undskyldt, men jeg må se at komme igang med at udvide bogreolen og anskaffe nogle flere lækre puder til sofaen.

PS. Når det er sagt så glæder jeg mig alligevel helt vildt til at kunne se en masse Sex & the City på lækkert nyt TV. Jow-jow.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar