mandag den 14. januar 2013

Lade være med at tænke på noget?

Jeg har døjet lidt med søvnløshed her den sidste uges tid. Måske sidder der nogle småbørnsmødre derude og fnyser lidt halv-hånligt ned i kaffekoppen, men nu tager vi den lige fra mit perspektiv, ikke? Jeg har simpelthen ikke kunne falde i søvn om aftenen, tankerne har myldret rundt i hovedet på mig hele natten og jeg har stået op uden den mindste følelse af, at jeg rent faktisk havde sovet.

Søde Jakob ville naturligvis gerne hjælpe mig ud af den onde søvnløshedscirkel.

"Når jeg ikke kan sove" sagde han "så gør jeg det, at jeg lige lader være med at tænke på noget..."
"Vent!" sagde jeg "lader være med at tænke på noget!? Hvordan?"

Jeg har efterhånden (lomme)empirisk materiale nok til at kunne konkludere, at det rent faktisk ser ud til, at fyre er i stand til at lade være med at tænke. På kommando! Drenge - hvordan gør I? Jeg vil vildt gerne kunne slukke for tankemylderet engang imellem.

I mellemtiden kan jeg afsløre, at en øl inden sengetid lukker ret effektivt for søvnløsheden.

2 kommentarer:

  1. Skriv tankerne ned. Det er den eneste måde at få dem ud af hovedet på (når nu du altså er kvinde). Og når du så går i seng og der kommer flere tanker, skriver du også dem ned. Det lyder banalt. Men det virker faktisk! :o)
    Sov godt :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for fiffet! Det vil jeg klart prøve :-) Det lyder som noget der virker!

      Slet