søndag den 2. september 2012

Mettes guide til en flot orkidé

Da jeg flyttede ind i verdens bedste lejlighed for uoverskueligt lang tid siden fik jeg en flot orkidé af to søde veninder, hvoraf den ene er orkidé-hvisker med stuen fuld af flotte orkidéer.

Jeg har ikke rigtig blomster-tække og efter at have vandet den entusiastisk og voksent i noget tid begyndte jeg at glemme det. 

Faktisk glemte jeg det i over et halvt år. Faktisk troede jeg at den var død og prøvede at tage mig sammen til at smide den ud, for den stod bare og var støvet i hjørnet af min vindueskarm.

Så en dag kom jeg til at se nærmere på den, fordi jeg virkelig følte, at det var tid til at smide den ud – og så var den begyndt at spire! Jeg blev helt bange. Men min orkidé-hvisker veninde fortalte mig, at når en orkidé er ved at dø, så bruger den sine sidste kræfter på at spire, så den kan gøre opmærksom på sig selv og få noget vand. Taktikken lykkedes for denne her - jeg blev så forbavset at jeg straks begyndte at vande den. 

Den nåede også at få et par blomster og et skud mere inden jeg tog på sommerferie og overlod den trygt til min søde mor.

Og det, mine damer og herrer, er vejen frem. Se hvad jeg fik tilbage:

 
Ikke mindre end 18 blomster har den fået! (Ja, jeg har talt dem. Jeg er imponeret)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar