onsdag den 5. september 2012

Jeg burde faktisk have en præmie!

For min selvdisciplin. For at gide arbejde så meget uden at få penge for det. Jobsøgningen begynder jeg selvfølgelig snart at få penge for. Men når jeg i timevis sidder opslugt af mine egne skriveprojekter, min blog, anmelder en bog eller nørder hjemmeside for www.littuna.com, så er det bare fordi jeg elsker at lave de ting jeg laver.

Jeg er ikke en af dem der smider sig på sofaen med samtlige afsnit af Friends, bare fordi jeg er blevet arbejdsløs. Jeg arbejder bare - uden at have et arbejde. På den måde ved jeg, at jeg egentlig ville være i mit es, hvis jeg engang i fremtiden skulle være så heldig at blive freelance.

Og på den måde ved jeg også, at når jeg engang om mange, mange hundrede år bliver pensionist, så bliver jeg en af de der vildt aktive pensionister, som ikke gider gå i stå.

Hold op jeg tror der er mange mennesker, der har ønsket sig den præmie. Tænk lige på hjemmegående husmødre f.eks.! Respekt for folk der knokler udenfor arbejdsmarkedet.

Og hvad er præmien så?

Det er evnen til bare at kunne sætte sig ned, glemme verden og læse en god bog uden at få dårlig samvittighed.

DET ønsker jeg mig.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar