torsdag den 6. august 2015

Jeg har været så voksen i den her uge

Min lille søde Aksel startede i dagpleje i mandags og jeg fatter ærlig talt ikke hvor tiden blev af. Heller ikke når jeg tænker på mig selv faktisk. For et øjeblik siden var jeg en lalleglad teenager med identitetskriser så hyppige, som Aksels udviklingsspring. Nu er jeg sådan en, der kører rundt i en bil (alene det er jo sindsygt - jeg fik kørekort i tredje forsøg) med en autostol på bagsædet (åh!) og i går var der første gang en baby i den (mens jeg kørte, forstås, Jakob er en prima bilist).

Jeg tog mig sammen, tog en dyb indånding og kørte selv Aksel i dagpleje. Nu er jeg sådan en, der har en søn i dagpleje og skal være voksen og have et godt samarbejde med en dagplejemor. Heldigvis går det godt. Jeg har faktisk gode nyheder til alle generte mennesker derude: Når først man har fået et barn har man ALTID noget at smalltalke med folk om. Genertheden er ikke væk, nej, men det er da en sidegevinst der kan noget!

Når vores hverdag går igang skal jeg cykle 3 km med Aksel i cykelstol for at aflevere/hente ham - og det bliver i alt slags vejr, for der går ingen busser (der er så dejligt ude på landet) og jeg *glæder* mig til snestorm, eller isvinter, eller efterårsstorm, eller hvad vi ellers får smidt i hovedet, mens jeg messer "vi finder ud af det, vi finder ud af det, vi finder ud af det, vi finder ud af det..." i et forsøg på at berolige mig selv (og fjerne scener hvor mig og Aksel styrter på en glat cykelsti en mørk vintermorgen fra min nethinde).

Aksel tager det hele lidt flottere end mig vil jeg sige. Han er gået til livet som dagplejebarn med en nysgerrighed og en tapperhed, som jeg godt kunne lære noget af.

4 kommentarer:

  1. Sådan - I lyder til at være seje begge to :D

    - Anne

    SvarSlet
  2. Gode pointer - og skønt at din Aksel tager helikopterperspektivet på i den her situation :-)

    SvarSlet