fredag den 5. december 2014

Fredag aften med saftevand

Klokken er lidt i ni fredag aften og jeg sidder og drikker et glas saftevand inden jeg skal sove. For jeg ved bare, at det bliver en af de der nætter igen. En af de nætter som man helst bare gerne vil have slutter, fordi man alligevel stort set ikke sover. 

Aksel har det sådan, at han ikke kan sove videre når han taber sutten, men han sover meget uroligt så han taber ofte sutten - eller tager den simpelthen ud af munden, for han er blevet rigtig god til at gribe om ting - og han er umulig at få til at falde i søvn uden sutten. Så vi bliver nødt til at give ham den igen og igen og igen hele natten. I øjeblikket kender jeg ikke nogen værre lyd end det SVUP det siger, når Aksel taber sutten og giver sig til at rode rundt i sin seng, mere og mere vågen for hvert sekund. 

Det var først da jeg tændte fjernsynet kl. 19 og så at der ikke var Aftenshowet men Disneyshow, at det gik op for mig at det er fredag. For et år siden ville jeg sikkert være til en eller anden fest, men jeg er egentlig godt tilfreds med at sidde her med mit glas saftevand, næsten ovre min forkølelse og med stuen fyldt til randen med babylegetøj. 

For folk uden børn må det lyde underligt, men trods den natlige kamp med sutten, så er der altså ikke noget der kan hamle op med det her. De smil og grin vi får fra Aksel hele dagen opvejer det hver gang. 

Skål. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar