onsdag den 9. juli 2014

Tropenætter og en jungle i baghaven

Det er tropenætter vi oplever for tiden, har jeg hørt og jeg burde have vidst det, for jeg har sovet dårligt på grund af varmen i adskillelige nætter. Jeg har ligget der og vendt og drejet mig (så godt jeg nu kan) og tænkt underlige tanker og drømt underlige drømme. Jeg har hørt, at det hjælper at være længe oppe, så man er ægte træt når man skal sove, så igår holdt jeg mig vågen til kl. 23 - ikke så meget pga. det ellers udmærkede råd, men fordi jeg er ved at læse "The Silkworm" af Robert Galbraith (J.K. Rowling) og den er altså svær sådan lige at ligge fra sig, når man først er gået i gang!

Apropos varmen så har jeg også hørt, at gravide oplever temperaturen som 8-10 grader højere end den egentlig er. Jeg ved ikke om det passer, men det forklarer en hel del, hvis det gør! Jeg har det - uden pis - som om jeg befinder mig i Grækenland eller Kroatien eller et andet dejligt sydeuropæisk land i øjeblikket.

Ikke desto mindre havnede jeg pludselig i Aarhus' egen bette jungle i går, da mig og min veninde skulle "drikke kaffe" (læs: spise is og drikke iskold hyldeblomstsaft) i Væksthuset i Botanisk Have, hvor de har en skøn lille café - og naturligvis også en lille jungle:


Så der gik vi og svedte mellem tropiske planter og sommerfugle, der lignede noget fra en tegnefilm (og overgearede svenske børn, der helt sikkert ikke havde været i Randers Regnskov endnu, men Væksthuset er jo også gratis). Det var herligt at være derinde, men også herligt at komme ud i et lidt mere udholdeligt klima igen bagefter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar