mandag den 9. juni 2014

Barselsbesøg og fødselstanker

Forleden var mig og Jakob en tur ude på Skejby Sygehus og besøge min veninde, hendes kæreste og deres smukke nyfødte datter på barselsafsnittet. Hvor var det bare skønt at se de stolte forældre og sundt for os begge to, at se hvordan sådan en lille nyfødt baby egentlig ser ud (og hvor lille sådan en er!) under tre måneder før vi selv står med én i armene. Vi blev helt betuttede.

Fødslen havde ikke været nem. Og når jeg hører min venindes historie er det klart, at det får mig til at tænke på, hvad jeg selv skal igennem til august. Bliver det en lang eller en kort fødsel? Bliver den problematisk eller "nem"? Kommer jeg til at føde vaginalt eller ender det med kejsersnit? Mon jeg skal syes bagefter? Mon jeg får en epidural? Osv.

Der er mange tanker, der summer i mit hoved allerede nu, men svarene får vi først, når det en dag er overstået. Jeg kan ikke sige, at jeg glæder mig til fødslen, men jeg glæder mig ubeskriveligt til at holde vores lille barn i armene bagefter og jeg glæder mig over, at jeg har min venindes ord for, hvor søde de er at føde hos ude på Skejby.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar