mandag den 28. april 2014

Blærebetændelse og endnu et forsømt forår

I de her dage går jeg og håber, at foråret bliver ligeså varmt og lækkert i 2015, hvor jeg er på barsel. Jeg har sådan en idé om, at det bliver nemmere at komme ud og nyde det gode vejr, når to ondskabsfulde eksamensopgaver er skiftet ud med ansvaret for en baby. Det skal det være! Jeg er ikke den der slæber bøgerne med ud på plænen og giver mig i kast med noget udendørs læsning - så behageligt kan jeg simpelthen ikke ligge på et tæppe eller sidde på et bord-og-bænk-sæt. Bum. Slet ikke nu hvor jeg er gravid og min krop konstant føles som om jeg lige er startet til stram-op i FitnessWorld (hvilket jeg ikke er - jeg holder mig til hatha yoga). For tiden studerer jeg med en pude i ryggen og benene oppe, mens jeg bander mine eksamensopgaver langt væk.

Ikke nok med dét så var jeg faktisk udendørs og i direkte solskin i over to timer igår. Søndagen bød på fødselsdagsfejring hos en skøn veninde i haven på 4. maj-kollegiet, og det var som taget ud af et Skagens-maleri. Der var flag og kage og gode venner i mængder, så det var lige før jeg fik tårer i øjnene (men så følsom har hormonerne ikke gjort mig endnu, heldigvis). Prisen for at sidde på en udendørs bænk i flere timer med ikke andet end et vattæppe under min popo er, for mit vedkommende, blærebetændelse. Den pris måtte betales allerede i dag, hvor jeg så mig nødsaget til at smutte en tur omkring lægen efter en søvndrukken vejledningssession på studiet. Av for den, hvor er jeg ked af at have blærebetændelse - jeg havde sådan håbet, at jeg kunne klare en hel graviditet uden at den ville vise sit grimme ansigt (velvidende at det var et urealistisk mål - min blærebetændelseshistorik taget i betragtning). Det er en ret uheldig tilstand at befinde sig i, synes jeg, når der bor et lillebitte menneske i min mave.

Heldigvis er der råd for både blærebetændelse og forsømt forår. Der er indkøbt (og indtaget) medicin og jeg har skrevet både koldskål, kammerjunker og frugt på indkøbslisten. Nu er der ikke mere at gøre end at håbe at sommeren byder på ligeså lækkert vejr som foråret.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar