torsdag den 19. september 2013

For meget at brokke sig over

Dengang der var hele debatten om Aarhus Universitet, Linda Koldau, dårlig administration, for meget eller for lidt undervisning, kvaliteten af undervisningen, de studerendes ansvar osv. kom jeg til at deltage lidt i den. Det var dumt, for jeg er egentlig ret konfliktsky, og jeg bliver ked af det (sådan virkelig), hvis jeg støder nogen med mine holdninger. Også selvom jeg stadig mener det samme. Jeg bliver også ked af det (sådan virkelig), hvis folk er grove i diskussioner. Så jeg var ikke særlig glad i den periode, selvom jeg altid prøver at se tingene fra mange vinkler og være saglig (med større og mindre held). Suk.

Men det var egentlig slet ikke det, det skulle handle om. Det skulle handle om, at en desperat bibliotekar, på et af universitetets mange små biblioteker, for nylig bad mig gøre noget, så der kunne komme nogle flere printere. På det tidspunkt havde jeg ventet i en time på at komme til at printe.

"Du er studerende! Du kan gøre noget!" sagde hun "De lytter ikke til os"

Men hvorfor? Tænkte jeg. Hvorfor skulle jeg begynde at klage over at der ikke er nok printere til at printe alle de tekster, som vi ikke længere får i kompendier? Er det ikke lige meget i forhold til alt det andet der er galt? Jeg kunne skrive læserbreve fra morgen til aften, hvis jeg skulle til at gøre noget. 

Jeg er foreløbig færdig med at forsøge at gøre noget på uni.
Nu vil jeg bare gerne have min uddannelse.
Og fred i verden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar