mandag den 12. august 2013

Surdejens 1 års fødselsdag

I disse dage er det et år siden, at Jakob åbnede alletiders klassiker; God mad let at lave og biksede en surdej sammen. Surdejen har siden den dag været en fast del af vores hverdag og har forsynet os med mange lækre hjemmebagte rugbrød. Ugentligt. Aldrig, aldrig går vi tilbage til købe-rugbrød.

Henover sommeren har surdejen været i pleje og den var højt på strå, da den vendte hjem, for den havde nemlig fået at vide, at den var en rigtig god surdej, der ovenikøbet lugtede af øl.

Surdejen kan ellers godt have noget af et temperament:


Faktisk har jeg den mistænkt for slet ikke at kunne lide mig. For det er altid når jeg er alene hjemme, at den begynder at sprutte og sige mærkelige lyde.

Her efter et år er vi dog begyndt at finde hinanden.
Hurra for surdejen!


PS. Fordi jeg snart stopper med at lægge blogindlæg på facebook, har jeg fået lavet mig en bloglovin-profil. Du kan tilgå den på www.bloglovin.com/tilsyvende - på den måde bliver det alligevel nemt at følge bloggen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar