mandag den 3. juni 2013

En morgensamtale

DR2 Morgen ruller over skærmen.

"Det må være dyrt for Schweiz at holde så mange folkeafstemninger"
konstaterer Jakob,
"De må jo ha' råd til det" sukker jeg og tænker på noget med banker "eller også har de fundet et smartere system?"
"Det har de sikkert" medgiver Jakob,
"Herhjemme kunne vi jo godt bruge Nem-id" foreslår jeg,
"Ja, det kunne vi jo faktisk godt" siger Jakob "hvorfor gør vi ikke bare det?"

"Det er fordi folk vil ned til de gamle damer og have chokolade"
siger jeg snusfornuftigt,

"Chokolade?"

"Ja, der er altid chokolade når man stemmer" forklarer jeg "det har der været alle de steder jeg har stemt! Det er derfor folk kommer"

"Jeg kommer for demokratiets skyld"
"Folk vil bare gerne have chokolade"

1 kommentar:

  1. Hvis du bruger nemid så forsvinder din anonymitet når du stemmer. Derfor har de så svært ved at lave en digital løsning.

    Jeg synes aldrig at jeg har set noget chokolade når jeg har været til afstemning. Føler mig meget snydt ;-) Hav en rigtig god aften.

    SvarSlet