lørdag den 29. december 2012

Drik ud

Jakob er nogle gange blevet drillet med, at han aldrig drikker den sidste slat øl i glasset. Den er lunken og fyldt med spyt. Men alligevel. Man drikker lige op - ikke?

Jeg skulle nødig snakke. Selvom jeg drikker hele min øl, så er jeg tilgengæld typen der virkelig hader den sidste slat mælk i kartonen, der udelukkende smager af køleskab, det sidste stykke pålæg, et tørt stykke halvt rugbrød, som man skal spise for at kunne tage hul på det nye eller den sidste klat leverpostej i bakken. For slet ikke at tale om en stump agurk.

Jeg modtager tit benhård kritik, for at tage hul på en ny agurk/mælk/leverpostej før jeg har udryddet det gamle. Hvilket jo egentlig også resulterer i, at vores køleskab nogle gange er fyldt med den slags slatter.

Men min modvilje mod kedelige mælke-bundslatter kommer fuldstændig til kort, når det gælder min modvilje mod den sidste rest af året. Lige nu er vi i gang med den lunkne, tilsavlede, køleskabssmagende bundslat af 2012.

Jeg drikker den kun, fordi det giver mig lov til at kunne sætte tænderne i friske, lækre, sprøde og helt ubetrådte 2013. Mums. Der er ikke noget bedre end sådan et nyt år, med nye muligheder og spændende planer. Drik ud - og lad os komme af sted! Eller skulle jeg sige...

Bund eller resten i håret? (kunne ikke lade være).

2 kommentarer:

  1. Haha, godt indlæg! Jeg forstår præcis hvad du mener med de sidste rester. Min X drak i øvrigt heller aldrig ølslatter - måske er det en mandeting?

    SvarSlet
  2. Tak! :-) Er glad for at jeg ikke er den eneste der har det sådan med rester! Tror bestemt også det er mandeting...

    SvarSlet