fredag den 21. december 2012

California dreaming

Da vi nåede så langt som til Californien, på sommerens rundrejse i USA, havde jeg fuldstændig sluppet alle bekymringer der relaterede sig til mit liv her i Danmark. Jeg syntes, at de ting jeg plejede at foretage mig, som f.eks. at blogge, var totalt ligegyldige. Jeg havde, for første gang nogensinde, en realistisk fornemmelse af, hvor lidt vi hver især fylder i verden.

Det var faktisk en befrielse.

Nu er jeg hjemme igen og tæsker rundt i min tilværelse, som en eller anden tosse der tror, at det jeg foretager mig virkelig batter noget i det store billede. Jeg savner den ro jeg fandt i Californien. Jeg går og drømmer om den tid, hvor vi kørte rundt mellem vinmarkerne i Santa Ynez, med backpackerrygsække og en rejseguitar, eller stod ude ved havet i Santa Barbara.

Jeg savner at sidde på stranden i løst tøj og læse "On the Road" og være fri fra alle de bånd der i virkeligheden binder os herhjemme. Alle de pligter og forventninger og, ikke mindst, alt det jantelov vi må kæmpe med hver dag.

Selvfølgelig er det svært at synes, at det jeg foretager mig er ligegyldigt lige nu, lige her. Jeg savner bare at kunne give sådan lidt (Californien-)slip på det hele.

Og stikke af.

(Jeg er plaget af tiltagende udlængsel)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar