torsdag den 22. november 2012

Jeg kan ikke lugte guldstøv

Mads Skjern får det til at se ret nemt ud, ikke? Det der med at starte en succesfuld forretning, der hurtigt vokser sig kæmpestor, midt under bankkrakket i 30'erne, hvor alle mulige andre må bukke under. Jeg er ret glad for, at en af Matador-seriens "moraler" er, at rigdom og succes ikke er alt. Fejlen ved Mads Skjern er, at han ikke vil indse det.

Alligevel ville jeg ønske, at jeg havde lidt forretningssans, at jeg kunne se hvad der skulle til og så bare stable det på benene, her midt under finanskrisen. Bygge et eller andet op. Hvad hjælper det at kunne sætte bogstaver sammen, når det, jeg i virkeligheden har brug for, er at være sådan lidt streetsmart - at kunne regne den ud?

Nogle gange kunne det være ret rart at have lidt næse for, hvordan man får tjent nogle penge sammen, i stedet for hvordan man skraber rejsegæld, ord og sabbatår sammen.

Selvom jeg er jyde - er det som om jeg er blevet snydt for noget af pakken...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar