mandag den 29. oktober 2012

Mission Margaritas

Det er ikke fordi, jeg ikke interesserer mig for verdenssituationen. Men nogle gange bliver jeg bare temmelig opslugt, af mine egne små projekter - du husker måske da jeg lavede macaroons i lange baner?

I sidste uge havde jeg så fundet på, at der skulle være margaritas som velkomstdrinks til min fødselsdagsfest, fordi noget af det jeg (blandt 1000 andre ting) savner ved USA er stemningen i New Mexico med den sjove mexicanske arkitektur, lækre mexicanske mad og mit første møde med margaritaen.

Så et lille (New) Mexico-tema kunne vi altså ikke komme udenom. Slet ikke når nu festen endda var lagt på sommerens sidste dag (overgangen til vintertid).

Margaritas, tænker du, hvor svært kan det egentlig være? Ikke særlig svært.

Fredag var jeg i Bazar Vest og købe en hel kasse lime til 25 kr. Det var hyggeligt og prisen var lige til at overkomme.


Tidligere på ugen havde jeg været i Fakta efter tequila og i IKEA efter cocktailglas og citruspresser. 


Jeg pressede usandsynligt mange limefrugter, indtil det endelig lykkedes mig at fylde en hel kande med den flotteste, lækreste limejuice.


Det viste sig, at vi ikke engang skulle bruge halvdelen af de mængder her, men Jakob bruger det som saftevand nu. 

Blande, blande, blande og voila! Så var der drinks til de søde gæster.


(Men bare rolig - det var ikke det eneste jeg brugte mit liv på i sidste uge)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar