torsdag den 18. oktober 2012

Et sjældent syn

Hvad har to anerkendte danske kvindelige forfattere tilfælles med den kiksede (og fiktive) Bridget Jones?

Hæ. Man skulle ikke tro det, men i denne måneds Woman-magasin kan man finde ingen mindre end Karen Blixen, Lise Nørgaard og Bridget Jones klasket op ved siden af hinanden under titlen "5 seje og selvstændige singlekvinder"


De sidste to singlegirls er Carrie Bradshaw og Tyra Banks.

Hvis man ser bort fra, at valget af eksempler på singlekvinder er komisk stilforvirret, så er jeg også en lille smule foruroliget på mine singleveninders vegne... - over at to af de fremhævede eksempler på seje singlekvinder er fiktive figurer!

Heldigvis findes der seje (og ægte) singlekvinder i min egen omgangskreds - fortvivl ej, de findes out there. 

Womans eksempler byder i hvert fald på lidt for enhver smag. Vil man være den succesfulde Blixen der rejste fra sin utro mand (og Afrika), den småfeministiske og rapkæftede enke Lise Nørgaard eller den fiktive, men stereotypiske og klodsede, Bridget Jones?

Ved godt hvad jeg ville vælge. 

PS. Pssst - du kan stadig nå at være med i min give-away HER

Ingen kommentarer:

Send en kommentar