tirsdag den 28. august 2012

Om blognavne(t)

Wow. Da jeg skulle lave den her blog kom jeg virkelig til at tænke over, hvad der egentlig er et godt blognavn. For i virkeligheden er det vel en god blog, der gør et godt blognavn? Eller hvad? Jeg læser temmelig mange blogs og hvis bloggen er fed, så synes jeg egentlig at navnet er underordnet, men samtidig er der mange blogs som jeg har valgt – og valgt ikke – at læse på grund af blognavnet og det er jo sådan set både ærgerligt og naturligt kan man sige.

Her er tre eksempler på blognavne som jeg instantly elskede: 1) Blogsbjerg, 2) Marias Maskinrum, 3) At rode er at leve, men hvis ikke blogindlæggene havde været gode var jeg nok stoppet med at læse dem og det gælder også for blogs, hvor jeg først lige studsede lidt over navnet, men som jeg kom til at elske mindst ligeså højt og som jeg har tre pragteksemplarer på her: 1) I mangel af bedre, 2) HverdagsNadia, 3) Sneglcille. Lækre blogs, hvor navnet fik mig til at stoppe op og tænke hva’ f…? Men hvor det alligevel kom til at give mening jo mere man læste.

Så jeg brugte meget tænketid på at finde nøglen til det perfekte blognavn - og det lykkedes ikke. Skulle min blog hedde hverdagsmagi? Skulle den hedde Atlas of my life? Skulle den hedde mettefletterødspætte? Nej det skulle den i hvert fald ikke og lige meget hvad jeg kom op med, så lød det på en eller anden måde lidt dumt. Lidt søgt.

Jeg havde også forskellige kriterier. Det skulle være dansk, det skulle være kort og det skulle på en eller anden måde relatere sig til mit gamle blognavn en fin de compte. Derfor blev det ikke nogen af dem ovenfor, det blev

Til syvende …

Og det er min nye blog. Velkommen!

PS. At kalde sin blog sit eget navn er ret cool, synes jeg, hvis man altså har et fedt navn der skiller sig ud. Bare lige så der ikke er nogen der føler sig overset. Maren er jo suveræn!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar