onsdag den 29. oktober 2014

Tøjkrise

Midt i en hverdag med gylp, fedtet hår, babygråd, magiske øjeblikke og mangel på sammenhængende søvn er der pludselig opstået en uforudset tøjkrise (uforudset fordi jeg ikke har haft tid til at tænke ordentligt over det). 

Sagen er den, at Aksel skal døbes næste weekend og jeg har ikke noget pænt at tage på - og jeg kan forstå på Zalando, at man ikke kan sælge mig en pæn kjole med knapper foran. Bevares, der er da kjoler med knapper foran, men ikke nogen der for alvor vil kunne skjule hvor bred jeg er blevet om hofterne. 

Og som om det ikke var nok, så er det i løbet af natten gået op for mig at det er IMORGEN at der er 10-års jubilæum med efterskolen og indtil nu har jeg kun fokuseret på, hvordan jeg dog skal klare at være væk fra Aksel i så mange timer, men nu slår det mig pludselig, at jeg nok ikke kan møde op i min pyjamas uanset hvor splinterny og dyr den så er. 

Og lige netop sådan en dag vil man jo gerne signalere noget med sit tøj, men det mit tøj signalerer i øjeblikket er jo at det prøver at skjule 4 uheldige kilo samtidig med at der er enormt hurtig adgang til brysterne. 

At der overhovedet findes tøj der matcher den beskrivelse er jo utroligt. Nu har jeg bestilt noget blåt med masser af knapper hjem hos BON'APARTE (der er ellers langt mellem snapsene i deres udvalg, men hver sin smag) og så krydser vi bare fingre for at den når frem inden barnedåben og sidder som om jeg stadig var en størrelse 38. 

1 kommentar:

  1. Da jeg læste starten af indlægget tænkte jeg faktisk lige at jeg havde set noget med knapper foran hos Bon'aparte.. Men du fandt det! Jeg har en tunika derfra med knapper, og må sige kvaliteten af tøjet overraskede mig!

    SvarSlet