søndag den 12. oktober 2014

Okay, næsten alt

I sidste indlæg havde jeg optimistisk googlet "få baby til at sove har prøvet alt" og med "sove" mente jeg egentlig "få baby til at falde i søvn uden at man sidder i et mørkt rum og tysser i halvanden time". 

Jeg kunne - og kan - fornemme på internettet (og mængden af bøger om emnet) at vi ikke er de eneste der har søgt en løsning på dét problem: Mangen børnefamilie vil gerne reducere puttetiden. 

Jeg havde egentlig ret tidligt afskrevet slyngevuggen som en mulig løsning. Dels fordi de koster kassen og dels fordi jeg syntes at det virkede lige lovlig drastisk at montere en krog i loftet. 

Men babygråd kan bringe enhver ud af fatning og til sidst sagde jeg til Jakob, at jeg godt vidste det var et long shot, men at nu skulle vi altså have slyngevugge. Hvorefter jeg krejlede mig til en på DBA - endda med ophæng til dørkarm. 

Første gang vi lagde Aksel ned i den sov han efter 10 min.! Og jeg ville ønske jeg kunne toppe den sætning med et "og sådan har det været lige siden!". Det har det selvfølgelig ikke, men han er blevet betydeligt nemmere at få til at falde i søvn! Og det er fantastisk! 

Og det her er ikke skjult reklame for slyngevugger, men den der opfandt det er jo et geni. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar