onsdag den 17. september 2014

Det bedste råd jeg har fået

Mens jeg var gravid modtog jeg, som nævnt, mange velmenende råd om forældreskab fra folk med børn (SOV, SOV mens i kan!!). Det bedste "råd" fik jeg imidlertidig af min kære onkel der fortroligt lænede sig frem og betroede mig; 

"børn er uforudsigelige". 

Sandheden skal åbenbart ikke kun høres fra børn og fulde folk, men også fra onkler med små børn! Måske kommer der en rutine en dag, men lige nu er Aksel totalt i sine basale behovs vold og ikke altid så nem at blive klog på. Så vi gætter, googler lidt og prøver os frem - heldigvis under kyndig vejledning fra en sød sundhedsplejerske. 

Vi har prøvet at forklare den lille fyr, at vi altså er typerne der deler kalender og sætter en ære i altid at komme til tiden og overholde aftaler. Aksel har dog ikke tænkt sig at indvie os i sine planer lige foreløbig ser det ud til og måske er det meget sundt at vi lærer at leve i det uforudsigelige og øve os lidt i spontanitet. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar