mandag den 19. august 2013

Hvornår er man for gammel til at have maddage?

Jeg er i hvert fald ikke. Jakob og jeg har delt ugens dage mellem os, så jeg også kommer til at lave noget mad. Og nu tror du nok, at Jakob var træt af at være den der lavede mad, men det var faktisk mig der var træt af ikke at lave mad. Så det var min idé.

Jeg fik godt nok idéen for over et år siden, mens vi var i USA og vi har først fået det indført nu. Bedre sent end aldrig vil jeg sige, for det fungerer virkelig godt.

Bortset fra en ting: Selv når jeg har hele køkkenet for mig selv, er jeg fuldstændig uinspireret. Jeg kan ikke bare åbne køleskabet og bikse et eller andet sammen af det der er derinde. Det tager laaang tid at surfe efter gode opskrifter, så jeg kan udvide mit ret sparsomme repertoire.

I mellemtiden får I opskriften på min signaturret:
"Frisk pasta med serranoskinke og hjemmelavet pesto"

Rist en håndfuld mandler på panden, hak dem, put dem i en blender. Skyld en (stor) håndfuld frisk basilikum og hak det. Put det i blenderen. Skær et stykke på ca. 2 cm. af din parmasanost, hak det groft, put det i blenderen. Tilsæt olivenolie til du skammer dig. Muligvis lidt vand. Et par dråber hvidvinseddike og et par dråber worcestershire sauce (kan udelades). Blend grundigt. Smag til med salt og peber. Du har pesto.

Kog noget frisk pasta i en gryde og bland pestoen i. Placér pastaen i en dyb tallerken. Riv serranoskinken i mindre stykker og put det på pastaen.

Voila! (og gid jeg havde et billede af det. Det er ikke god madblogger-stil det her) (det er desuden Jakobs opskrift på pesto).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar