onsdag den 31. oktober 2012

Oreo/marshmallow hook-up i mit køkken

Et tilfældigt besøg på en ret cool madblog gav anledning til et nyt lille projekt - eller rettere: Vækkede min lækkersult.

Oreo/marshmalllow-bidder overtrukket med hvid chokolade. Helt ærligt - man skal være meget streng med sin sundhedsfornuft, hvis ikke det bringer mundvandet bare en lille smule ud af kontrol.

Det viste sig bare at være en sej kamp at tilberede dem. Indlægget kunne have endt med at lyde sådan her:

Det var en katastrofe i køkkenet. Jeg advarer jer: Skumfiduser smelter ikke til en fin masse sammen med smør, de forvandler sig en klam, elastisk, klistret bolle der er fuldstændig umulig at røre hakkede oreos ind i - for slet ikke at tale om vaniljesukker!

Det var et håbløst projekt.

Der var brændt skumfidus fast i bunden af skålen, som jeg måtte stå og pille af med neglene, der var hakkede oreos ud over hele køkkengulvet og jeg glemte at komme havregryn i blandingen...

Jeg var sikker på at det jeg havde lavet var helt uspiseligt.

MEN det endte heldigvis godt (og lækkert!) til sidst...




 ... og på spritnye KÄHLER tallerkner som jeg har fået i fødselsdagsgave - og med kakao ovenpå. Hurra! De er blevet så lækre, at det simpelthen var alle anstrengelserne værd alligevel!

PS. Find opskriften (og flottere billeder) HER.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar