mandag den 8. oktober 2012

Festkøen i Netto

I fredags havnede jeg, for anden fredag i træk, i festkøen i Netto.

Ugens mest velduftende og højrystede kø, tør jeg nok påstå. Folk rundt omkring mig skulle have øl, chips, frysepizzaer og cola - de sidste to ting var sandsynligvis et forsøg på at undgå tømmermandskøen i Netto den følgende morgen.

Festkøen starter fredag eftermiddag og rykker først over på tanken når Netto lukker.

Nogen var allerede fulde og råbte på hinanden, "Dennis, du skal betale!" og cigaretautomaten var på overarbejde og spyttede Blå Kings ud i en hulens fart.

Den ene fredag så jeg en fyr cykle forbi mig med tonic og en pose peanuts under armen, allerede da jeg kom ud af min hoveddør. Jeg kunne lige se situationen for mig. "Vi har GIN!" har hans venner garanteret skrevet til ham "Ta' tonic og snacks med".

Jeg burde have vidst hvad der ventede mig i Netto.

Alle var på vej til fest, virkede det til, undtagen mig. Selv stod jeg der i mine orange gummistøvler og skulle hverken have Mokai eller billig hvidvin. Jeg skulle have speltkerner og solsikkekerner til rugbrødsdejen derhjemme.

Følte mig rimelig malplaceret. Og temmelig lille mellem alle fyrene og stiletterne.

Trænger virkelig snart til at komme ud og feste igen... Party on, Aarhus.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar